• Wycieczka do Londynu

• 16.11.2022
        • W dniach 24 - 29 października 2022 r. byliśmy na wycieczce w Londynie i Oxfordzie "Śladami Harrego Pottera". Mieszkając u rodzin brytyjskich, doskonaliliśmy znajomość języka angielskiego. Widzieliśmy: Pałac Buckingham i zmianę warty strażników, Tower Bridge i Tamizę, Big Ben. Zwiedzaliśmy Muzeum Historii Naturalnej. Byliśmy na peronie 9 i 3/4.

• Gminne obchody Dnia Niepodległości

• 11.11.2022
        • Poczet sztandarowy oraz reprezentacja uczniów i nauczycieli z naszej szkoły wzięli dzisiaj udział w gminnych obchodach Dnia Niepodległości. O godzinie 10:00 uczestniczyli w uroczystej Mszy św. w kościele parafialnym w Rogowie, a później zapalili znicz przy kamieniu upamiętniającym żołnierzy, którzy zostali zamordowani w Katyniu. Władzom gminy i innym przybyłym osobom zostały wręczone kotyliony wykonane przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły.

• Imieniny miesiąca

• 10.11.2022
        • Kolorowe imieniny listopada - kolor niebieski - obchodziliśmy dzień wcześnej, ponieważ 11.11.2022 to dzień wolny. O godzinie 11:11 odśpiewaliśmy wspólnie hymn państwowy z okazji 104. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

• Wizyta w teatrze

• 09.11.2022
        • 9 listopada uczniowie kl. VI, VII i VIII obejrzeli emocjonujący spektakl "Dziady" na motywach dramatu Adama Mickiewicza. Widzowie stali się częścią przedstawienia, ponieważ wszyscy zostali usadzeni nie na widowni, lecz na scenie. Aktorzy - duchy krążyli pomiędzy zebranymi, a ich głosy otaczały ze wszystkich stron. Mroczna muzyka, prawie całkowita ciemność i uniwersalizm tekstu wywarły na widzach ogromne wrażenie i pozostaną na długo w pamięci.

• Cześć ich pamięci...

• 28.10.2022
        • 28 października 2022 r. odwiedziliśmy miejsca pamięci w Rogowie. Spacer w jesiennych promieniach słońca i opowieści o ofiarach II wojny światowej wypełniły nam dzisiejsze przedpołudnie.

• Rozstrzygnięcie zagadki

• Z okazji DEN odbył się konkurs pod hasłem "Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi" polegający na rozpoznaniu nauczyciela lub pracownika obsługi na zdjęciu z dzieciństwa. Konkurs wzbudził wiele emocji i cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci i dorosłych. Była to możliwość uśmiechnięcia się do wspomnień i sprawdzenia się w roli Sherlocka Holmesa.

• ŚWIĘTO PIECZONEGO ZIEMNIAKA

• 25.10.2022
        • Nasi najmłodsi uczniowie wesoło bawili się podczas Święta Pieczonego Ziemniaka. Były zabawy, konkursy, no i oczywiście ziemniaki pieczone w ognisku.

• DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ I ŚLUBOWANIE UCZNIÓW KLASY I

• 14.10.2022
        • „Nie ma szkół uczących żyć z ludźmi i światem” pisał Adam Mickiewicz. A jednak Szkoła Podstawowa im. Wł. St. Reymonta w Przyłęku Dużym to miejsce, w którym Nauczyciele i Pracownicy obsługi pomagają dzieciom stawać się dobrymi ludźmi. Ważnym wydarzeniem w życiu każdego dziecka jest przyjęcie w poczet braci szkolnej, czyli pasowanie na ucznia. W tym roku sześcioro pierwszoklasistów złożyło uroczyste ślubowanie. Zaprezentowali swoje umiejętności recytatorskie, wokalne, taneczne; wykazali się również znajomością zasad prawidłowego żywienia oraz pokazali, jak prawidłowo spakować plecak do szkoły. Z rąk pani dyrektor otrzymali legitymacje szkolne i znaczki z Reymontem. Dzieci dostały też sowy uszyte przez babcię jednego z uczniów, książki od Rady Rodziców oraz prezenty od prezesa Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły "A Teraz My" i upominki od klasy II. W sposób symboliczny do Grona Pedagogicznego dołączyło troje nauczycieli.

Życzymy wszystkim uczniom i nauczycielom owocnej współpracy i wielu sukcesów.

• ZWIEDZAMY BESKID ŚLĄSKI- jeden z najciekawszych regionów turystycznych w Polsce.

• 14.10.2022

W dniach 10-12.10.2022 uczestniczyliśmy w wycieczce w Beskid Śląski. Odwiedziliśmy Wisłę, Koniaków, Istebną. Mieliśmy okazję zobaczyć Trójstyk - miejsce, gdzie stykają się granice trzech państw-Polski, Czech i Słowacji.

Wisła zauroczyła nas wspaniałymi widokami, Jesień w górach jest naprawdę piękna. Odwiedziliśmy skocznię narciarską Malinkę, spacerowaliśmy po koronie tamy  na Wiśle, widzieliśmy Zamek Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Wszyscy podziwialiśmy osiągnięcia Adama Małysza i zbiory jego trofeów w miejscowym muzeum.( również figurę skoczka z białej czekolady).

Odwiedziliśmy Chata Jana Kawuloka w Istebnej - obiekt powstały w 1863 roku i będący pamiątką dawnej zabudowy drewnianej. Niegdyś chata pełniła funkcje warsztatu Jana Kawuloka będącego znanym gawędziarzem i twórcą instrumentów. Obecnie znajduje się tutaj muzeum prezentujące zabytkowe sprzęty oraz instrumenty muzyczne na przykład : róg pasterski, okarynę czy fujarę. Na uwagę zasługuje tutaj również stary piec bez komina. Ciekawe opowieści przewodnika, przeplatane dowcipami  wprowadziły nas w klimat tamtejszej epoki.

Wspólnie z przewodnikiem p. Tadeuszem zdobyliśmy szczyt Ochodzita (895m n.p.m.).Choć nie należy on  do wybitnie wysokich  w Beskidzie Śląskim, to z jego wierzchołka rozpościera się jedna z piękniejszych i najbardziej rozległych panoram w całych Beskidach!

Tajemnice lasów beskidzkich odkrywaliśmy w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Istebnej.

W Koniakowie odwiedziliśmy Muzeum Koronki oraz Centrum Pasterskie.Tutaj również mieliśmy noclegi. Będziemy mile wspominać pobyt "U Zawadów", dobre jedzenie, bilard, dyskotekę oraz grilla.

• Wyjazd do Skierniewic

• 10.10.2022
        • 7 października 2022 r. wybraliśmy się pociągiem do Skierniewic. Dla niektórych uczniów była to pierwsza podróż tym środkiem transpotu. Na poczekalni zabytkowego dworca pani Dorota Karlińska uczyła nas korzystania z rozkładu jazdy. Następnie udaliśmy się do Miejskiego Ośrodka Kultury na spektakl pt. "Mały Książę" na motywach powieści Antoine de Saint Exupery'ego. Wyjątkowa scenografia i muzyka oraz wspaniała gra małego aktora, który wcielił się w głównego bohatera, w połączeniu z ponadczasowym przesłaniem zrobiły na nas duże wrażenie. Po przedstawieniu poszliśmy na rynek miejski, gdzie przy fontannach spędziliśmy miło czas, słuchając w południe hejnału. Nasze serca skradł przepiękny park skąpany w kolorach jesieni: ławeczki, alejki, mostki, rzeka, amfiteart, drzewa, liście, kasztany, wiewiórki ..., a wszystko w promieniach słońca, które wprawiało w dobry nastrój. Nasz spacer zakończyliśmy przy czołgu. Na peronie pożegnaliśmy się z panem Wokulskim i wyruszyliśmy w podróż powrotną do Przyłęka Dużego.

• #SprzątamyDlaPolski

• 05.10.2022
        • Po raz kolejny bierzemy udział w akcji # Sprzątamy Dla Polski. Chcemy pokazać jak ważna jest troska o nasze środowisko i niezaśmiecanie naszej Ojczyzny.

• JESIEŃ W SZKOLE

• Do naszej szkoły na dobre zawitała jesień. Młodsi i starsi uczniowie wykonali piękne prace z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych.